Powered By Blogger

Wednesday, December 15, 2010

JANTUNG SiHAT & LEMAK TERBAKAR.

assalamualaikum.. jeng..jeng...jeng.. percaya atau tidak bolos saja dinding ituu.. weeee~ bkn aku nak cerita pasal zizan bf aku tuu (aceceh!bajet) nak citew sal pagi td aku bgn, g berJOGiNG bersama2 ayahanda tercinta.actually ayah aku ni penah menjalani operation at jantung. salah satu saluran pernafasan beliau tersumbat. selepas operation tersebut ayah aku tidak lagi bekerja. s0, skrg dok uma jge cucu2 angkat ksygannye sahaja. ni pon selepas beberapa mulot y mmbebel suruh ayah aku jog supaya jantung tuu aktif. aku pulak? salah satu sbb aku nak jog c0z aku nak kuwus! weee~ aku makin gemok k0wg sume tahu. sixpad usah ditanye. tayar lori treler tuu saing2 jee nan pewot aku.WAKAKA :) kami yang lengkap perpakaian sukan pon memulakan misi. objektif kami pusing k0nd0 sebanyak y terlarat. aku pon memulakan langkah y kecik dek kerana kaki ku pendek. HAHA..takk sampai berapa langkah aku toleh blkg tgk aksi ayah ku berlari. BHAHAHAHAHA..lawakk giler. chumel, pon chumel. aku tergelak2 tp ayah aku uat dont know jee..muke takk bersalah bhaii!! 


sampai dekat depan gate kondo aku hanya berjalan, malu kot dak2 kolej KLMU keluar g kolej. yelaaah, jog ary biasa mmg ramai owg laa, lau hari minggu mungkin dowg bantai tido lagi kan.. lari punye lari dekat sejam gakk laa kami jog.. 10 round!! weee~ ok, aku tipu. hanye 3round jee. takk larat doh! kaki aku due2 belah melecet dek kerana takk pakai stoking. terhencot2 aku balik jalan..


balek tuu kami pon singgah laa kedai cik enon. mber n jiran mak aku. sekali ad plak mber ayah aku y juga dok 1 floor nan aku. pakcik ape ntah name dye..lupe.! tp aku takk suke pakcik tuu, sibukk jee nak tnye2. kami pon  dok laa kejap borak, adeh! ni y aku paling mls nak jwb soalan ni :-


cik enon       : ko da bile masok belaja na?
aku                    : da abis daa, sambung nati.
pakcik           : amek diploma ke sijil?
aku                 : hmmm, sijil (then toleh tempat len, mls nyer nak jwbb)
cik enon      : oh, 2tahun eyh. ok laa tuu. naty ley sambung. da konvo lom?
pakcik           : eh, sijil pon ad konvo ke?
aku                 : belom ag.
cik enon    : alaah bang?(merujuk pakcik tuu) sume ad sijil. spm tuu pon ad sijil gak.
ayah              :  tuu laah, dye mls nak apply tukar diploma dulu. (lalu bgn dan berjalan ke kedai runcit)
aku              : (dalam hati : hina sgt ke sijil? anak ko tuu pon mek swasta mmg laa boley dpt diploma then ko pon bagai nak mati crik   
                                duet   yuran anak ko tuh!! bodo nyer pakcik)


akhir nyer singgah kedai keling bwh tuu dpt gakk pau ayah ice cream, plaster & topup. sampai rumah mengeluh panjang n bermain2 bersama aqil miqhail. apa2 pun jog best tp lepas jog mesty nak membuta.......
krooohhhhhhhh....zzzzzzzz....


p/s : jangan pandang budak y amek sijil ni bodoh n takk dew mase depan. ad jugak owg y hanya bersekolah sampai tingkatan3 boley jee berjaya. takk perlu sijil, diploma, degree, phd bagai. kalu nak berjaya yang paling penting adlah  USAHA!

No comments:

Post a Comment